Formalności związane z obrotem nieruchomościami

Formalności związane z obrotem nieruchomościami

Przy nabywaniu nieruchomości niezwykle ważnym elementem są formalności u notariusza. Kupno, sprzedaż czy też darowizna nieruchomości wiąże się z nadaniem aktu notarialnego, aktu własności. Za usługi notariusza musimy niestety zapłacić, dlatego trzeba być przygotowanym na sumę nawet kilku tysięcy. Jednak czynności notarialne są niezbędne przy nabywaniu lub sprzedaży nieruchomości. Aby załatwić to w miarę sprawnie, umawiając się z notariuszem należy ustalić jakie dokładnie będą potrzebne dokumenty. Ale najprawdopodobniej niezbędne będą: dowód osobisty, wypis z planu zagospodarowania przestrzennego oraz wypis z księgi wieczystej. Przy nabywaniu nieruchomości zwróćmy szczególną uwagę na wyrys z planu zagospodarowania przestrzennego. Sprawdzajmy to dobrze, bo może się okazać, że kupując dom w spokojnej leśnej okolicy, za kilka lat będzie przebiegać tam ruchliwa ulica. Wszystkie takie plany powinny być uwzględnione właśnie z zapisie w planie zagospodarowania przestrzennego. Notariusz przed rozpoczęciem podpisywania umowy notarialnej, koniecznie musi sprawdzić naszą tożsamość. A przed podpisaniem dokumentów, konieczne jest uiszczenie wszystkich opłat notarialnych. Dlatego nie zapomnijmy o potwierdzeniach opłat, choć większość opłat można wykonać w kancelarii notarialnej. Jeśli wszystkie dokumenty przygotujemy odpowiedni ówcześnie, nie będzie żadnych problemów z podpisaniem potrzebnych dokumentów.